Hirdetés

Versenyautók - Peugeot és Panhard-Levassor

Ha tetszett az írás, akkor oszd meg:
Add a Startlaphoz

Címkék: Versenyautók - Peugeot (1894), Versenyautók - Panhard-Levassor (1895)

Az első autóversenyt 1894 július 22-én rendezték Franciaországban, Párizs és Rouan között.


Peugeot (1894)
Az első autóversenyt 1894 július 22-énrendezték ranciaországban, Párizs és Rouan között. Ez inkább egy vidám vetélkedő volt, amin 21 autó vett részt, gőzkocsik, benzinesek és spiritusszal hajtottak. Erre az autóversenyre nevezett be az alig három éves múltra visszatekintő autógyáros, Armand Peugeot. Igazából a versenyt egy gőzvontató nyert, de lemondott a győzelemről: A gőzautó megalkotója, De Dion gróf úgy gondolta, hogy a benzines autók jobban megfeleltek a kiírásnak. Ezért a másodikként célba érő Peugeot kapta az első díjat.

Az autó faküllős volt, 2,5 kW-os motorral volt felszerelve. A 126 km-es távot 20 km/h átlagsebességgel tette meg.

Panhard-Levassor (1895)
Ebben az évben is rendeztek autóversenyt. A kiírás szerint, bármilyen üzemű, de legalább négyüléses kocsinak kellet lennie. Ezt a versenyt már nem egy gőzmeghajtású
autó nyerte, hanem egy benzines. Franciaország második legrégebbi autógyárának az autója ért elsőként célba, egy Panhard-Levassor. Ennek a motorja már 2.9 kW-os volt, tömör
gumikerekeken haladt. A megtett távolság 1175 km volt és ezt 24,5 km/h átlagsebességgel teljesítette. Igaz hivatalosan ismét egy Peugeot nyert, mert a győztes autó nem felelt meg a
versenyfelhívásnak, ugyanis kétüléses volt.
Ezt már komolyabban vették a résztvevők, az előző évi könnyedség már nem volt tapasztalható.



Versenyautók - Peugeot és Panhard-Levassor
Versenyautók - Peugeot és Panhard-Levassor
Versenyautók - Peugeot és Panhard-Levassor
Versenyautók - Peugeot és Panhard-Levassor