Hirdetés

Régi elektromos versenyautók

Ha tetszett az írás, akkor oszd meg:
Add a Startlaphoz

Címkék: elektromos versenyautók, régi versenyautók

Jeantaud és Jenatzy 1899-ben épített szokatlan és különleges elektromos versenyautói.


Jeantaud
Charles Jeantaud egy francia vállalkozó, aki már akkor többek között elektromos autókat épített. Nagy érdeklődése a technika iránt és lelkes sportember lévén részt is vett egy
saját építésű, hatüléses elektromos autóval a Párizs-Bordeaus-Párizs túrán. Azonban az akkumulátorok abban az időszakban még alacsony technikai színvonalat képviseltek, ezért azok gyengesége
miatt lemaradt. Kiderült számára, hogy a belsőégésű motorral felszerelt járművekkel nem tudja a versenyt felvenni hosszútávon, viszont rövidebb szakaszon az ő autójával is volt lehetőség a nyerésre.
Az első igazi versenyautóját 1898-ban próbálta ki, és beállították vele a több mint 61 km/h sebesség rekordot. Az autó karosszériája ék alakú volt és nagyméretű kerekekkel látta el. A
kocsi közepében helyezte el az elektromos motort, ami a hátsó kerekeket hajtotta. Az autót telepakolta akkumulátorokkal. A beállításokat Chasseloup Laubat a kor ismert autóversenyzőjével végezték el néhány nap alatt.
Ezzel az autóval jegyezték fel az első autós sebességi rekordot, ami 61.137 km/h volt.

Charles Jeantaud elektromos versenyautója 1899
Charles Jeantaud elektromos versenyautója 1899

Jenatzy
Camille Jenatzy belga mérnök szintén Franciaországban élt és ő is elektromos személy és teherautókat készített. A versenyautóját azért építette meg, mert konkurense
beállította a sebességrekordot ami 61.137 km/h volt és úgy gondolta, hogy ennél az általa készített autó többre képes. Ezzel kezdetét vette egy folyamatos oda-vissza vágó,
aminek köszönhetően először lépték át a 100 km/h sebességet.
Jenatzy egy szivar alakú autót épített, aminek szokatlanul széles kerekei voltak. Az abroncsot a Michelin készítette el a számára. Az elektromos motort a hátsó tengelyre
szerelte, ezzel sikerült elkerülnie az áttételeket. 1899 április 24-én a kor krónikája szerint az autóval elérték a 105.904 km/h sebességet. Az autót "La jamais contente",
azaz elégedetlennek nevezték el.

Camille Jenatzy elektromos versenyautója 1899

Camille Jenatzy elektromos versenyautója 1899