Hirdetés

Ikarus 620 autóbusz

Ha tetszett az írás, akkor oszd meg:
Add a Startlaphoz

Címkék: Ikarus 620, autóbusz, régi autóbusz

Ma már kuriózum, mert nem vált kultikus darabbá, ritkaságszámba megy, igen kevés darab maradt fent belőle.


Az idősebbek még emlékezhetnek erre az autóbuszra, mert az elővárosi és a városi forgalomban használták annak idején. Ma már kuriózum, mert
nem vált kultikus darabbá, ritkaságszámba megy, igen kevés darab maradt fent belőle.
Most egy felújított példányt mutatok be, érdekessége, hogy egy 406-os típusú pótkocsit vontat, amely tényleg ritkaság számba megy (ma).

A 620-buszt 1959 és 1972 között gyártotta az Ikarus. Budapesten közel ezer busz volt üzemben, az utolsót 1978-ban vonták ki a forgalomból.
Szirotta Frigyes tervezte a járművet, amin az idők folyamán többször is módosítottak. Steyler licenc alapján gyártott, hathengeres Csepel szívódízel
motor hajtotta (D-164). Ötfokozatú váltóval szerelték, és a jellegzetes búgó hangját a külső bolygóműves hátsóhídjának köszönhette, ami szintén Csepel gyártmány volt.

Kétkörös négydobos légfékkel rendelkezett, aminek a nagy hátránya az volt, hogy ha a levegő nyomása megszűnt, akkor megállni sem tudott, ez
időben még nem volt rendszeresítve a rugóerő tárolós fék, ami biztosítaná a megállást. Nem volt rajt semmiféle szervo, ezért a kormányzás és a fékezés
komoly fizikai teljesítményt igényelt. A motor a sofőr mellett található, amin egy műbőr borítás található, a zajcsökkentés véget, igaz nem sok eredménnyel.

Eleinte még minden buszon kalauzok voltak, ezért a hátsó ajtón lehetett felszállni, és az elsőnél le. A pótkocsit sokféle változatban gyártották,
az ajtót lehetett kézzel, vagy levegővel működtetni. Eleinte sárléccel készítették, majd áttértek a gumipadlóra, ami könnyebben volt takarítható. A szerkezet
acélvázas és alumínium borítása volt az utastérnek.

A laprugós felfüggesztésnek köszönhetően a rossz utakon, igen zötykölődős volt az utazás, ezeken a buszokon. Pótkocsival a legnagyobb sebessége 40-50 km/h,
de szólóban 70-75 km/h volt az utazó sebessége, amit 8275 köbcentis, 145 lóerős motorja biztosított.

A busz űszaki információi:
Motor:
hathengeres, soros, négyütemű, előkamrás szívódízelmotor, ami elől található hosszában, folyadékhűtéses.
8275 köbcentis, 145 lóerős 2300 /perc fordulatszámon.
Az erőátvitel szinkronizált, ötfokozatú kézi váltó, ami a hátsókerekekre vitte át a hajtást. Egytárcsás száraz kuplung, hidraulikus működéssel.
A felfüggesztése elől merev tengely, félelliptikus laprugóval, hátul merev híd bolygóműves kerékaggyal, és itt is az elől használt félelliptikus laprugó.
JÁFI 510 alvázzal készült, acélszerkezetű karosszériával, minden keréken dobos, kétkörös fék.
A méretei: 9310x2500x2850 mm, a tengelytáv: 5000 mm.

Az utánfutó:
ÁMG 406 gyártmány.
A felfüggesztése elöl kormányzott, trapéztengelyes futómű, hátul merev tengely. Elől és hátul félelliptikus laprugó, minden keréken dobos, kétkörös fékrendszer. Acélvázas acélszerkezetű karosszéria, alumínium lemezekkel.
A méretei: 4750x2500c2850 mm.



Ikarus 620 autóbusz
Ikarus 620 autóbusz
Ikarus 620 autóbusz
Ikarus 620 autóbusz
Ikarus 620 autóbusz